Hoe beheer je e-mail notificaties?

Klanten krijgen via e-mail een bevestiging vwanneer zij een bestelling plaatsen in jouw webshop, maar hoe ziet dit er precies uit en wat staat er in? En is het mogelijk om hier aanpassingen aan te doen? Het is mogelijk om deze e-mail notificaties aan te passen, hoe je dit precies doet leggen we hieronder uit. 

1. Klik links onder op Instellingen.

2. Klik vervolgens op Notificaties.

3. Bovenaan zie je gelijk de e-mail notificaties die klanten krijgen wanneer zij een bestelling plaatsen, een account aanmaken of wanneer hun pakketje onderweg is.

4. Klik op Aanpassen.

5. Je ziet nu een voorbeeld e-mail die een klant krijgt bij het plaatsen van een bestelling.

6. Het is mogelijk om je logo toe te voegen en de accentkleur aan te passen 

7. Klik op bewaar.

8. Om terug te keren naar het overzicht klik je op het pijltje voor E-mailtemplates aanpassen.

9. In de lange lijst staan alle e-mail notificaties die met bepaalde acties verstuurd worden. Het is mogelijk om per notificatie aanpassingen in de tekst uit te voeren. Let wel goed op met wijzigingen maken, dit staat ingesteld in HTML. Gaat het mis? Onderaan de pagina, waar je de template wijzigt, is het altijd mogelijk om te kiezen voor weer instellen op standaard. 

10. Wanneer je verder naar beneden scrolt op de overzichtspagina zie je enkele opties voor E-mail marketing en Stafbestellingsmeldingen. Kies bijvoorbeeld voor het bijhouden van het openen van een e-mail bij een marketingcampagne of bepaal wie een melding krijgt bij een nieuwe bestelling.